Vruchtbaar werkbezoek Corponet in teken van samenwerking

Tijdens een wederzijds waardevol op 27 februari van CorpoNet in het Provinciehuis Groningen hebben we vanuit Samenwerking Noord uitgewisseld hoe we samenwerken met onze leden in de woningcorporatiesector. Corponet bestaat 25 jaar en is het landelijke netwerk voor IT voor de woningsector, waarin onder andere aan standaarden en referentiearchitectuur wordt gewerkt. Veel van onze leden zijn ook lid van Corponet en andersom.

Tijdens de ontmoeting deelden bestuursleden en projectleiders hun ervaring. Een drietal onderwerpen kwam voorbij, hieronder een beknopt overzicht van de opbrengst.

Hoofdfoto: Collega’s van Corponet en Samenwerking Noord kwamen bijeen bij de Provincie Groningen. v.l.n.r. Wijnand Aalderink, Migiel Gloudemans, Fred Hassert, Machiel Van der Schaaf, Hans Ebels, Peter Weenink, Boris van der Wal, Michiel Dost, Henk Korevaar, Klaas Koers, Alexander Quintino Pereira, Roland Schweigl, Svetlana Savinskaja

 

1. Hoe activeer je leden?

Regelmatige ontmoetingen zijn cruciaal: plan fysieke en online bijeenkomsten om de betrokkenheid te vergroten.

Ambassadeurs binnen corporaties helpen om verbinding te creëren en leden te enthousiasmeren.

 

2. Hoe kom je tegemoet aan de behoeften van leden?

Sectorale bijeenkomsten versterken de samenwerking en zorgen voor kennisuitwisseling tussen leden.

Directe, persoonlijke communicatie werkt beter dan vragen per e-mail – interactie leidt tot meer impact!

 

3. Hoe organiseer je jezelf als vereniging?

Subsidies en financiële groei helpen de vereniging vooruit.

Gestandaardiseerde processen en digitale tools (zoals apps voor eventorganisatie) maken de organisatie efficiënter en professioneler.

Een levendig gesprek tussen collega’s van de verschillende corporaties

In het tweede deel van de middag waren meer collega’s vanuit het noordelijke netwerk van de partij. Marjolein Kröner van de Gemeente Oost Gelre gaf waardevolle inzichten in zaakgericht en procesgericht werken, met als doel om digitale processen te verbeteren en de klantbediening te optimaliseren.