Prof. Dr. Tammo Bijmolt, hoogleraar Marketing Research en voorzitter van de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) van de Rijksuniversiteit Groningen wordt per 1 juni 2019 directeur van het Groningen Digital Business Centre (GDBC). Bijmolt volgt daarmee Prof. Dr. Peter Verhoef, hoogleraar Marketing en huidig directeur GDBC op.
Verhoef wordt per 1 juni 2019 Dean van de FEB. Omdat deze functie niet valt te combineren met het directeurschap van het GDBC werd gezocht naar een opvolger. Deze is nu gevonden in Tammo Bijmolt, eveneens hoogleraar aan de FEB en allesbehalve een onbekende binnen het GDBC.
Bijmolt was al lid van de stuurgroep van het Centre en zal ook betrokken worden bij de begeleiding van één van de GDBC PhDs. Daarnaast heeft Bijmolt als hoogleraar Marketing Research zijn sporen ruimschoots verdiend binnen de Rijksuniversiteit Groningen in het algemeen en de faculteit in het bijzonder. De expertise en interesse van Bijmolt omvat onder andere (online) retailing, product-retouren, klantloyaliteit en digital analytics.