Groningen lanceert cyberspacecampagne: ‘Vanuit Den Haag rij je in 2,5 uur jaren de toekomst in!’

“Van Den Haag naar Groningen rij je in nog geen 2,5 uur jaren de toekomst in!” Met die zin is maandag de campagne ‘Welkom in Cyberspace’ afgetrapt, die Groningen op de kaart moet zetten als meest digitale stad en provincie van Nederland. De initiatiefnemers (Groningen Digital Office, Noordelijke Online Ondernemers, Samenwerking Noord en Founded in Groningen) hebben drie scenario’s opgesteld waarin Groningen een belangrijke bijdrage kan leveren aan de digitale toekomst van Nederland. Ze roepen het Rijk op om samen met de Groningse digitale sector werk te maken van deze toekomstscenario’s.

“Met de sterke digitale sector van Groningen hebben we goud in handen om onze industrieën te moderniseren en klaar te stomen voor de toekomst”, aldus de initiatiefnemers. “Een sociale digitale toekomst. Een toekomst met een digitale overheid. En een economisch digitale toekomst. Een veilige toekomst. Voor de wereld.”

“Nederland heeft grote groeiambities. Om die ambitie waar te maken is ruimte nodig”, zo stelt de campagne. “In Groningen hebben we letterlijk alle ruimte voor groei, voor experiment en voor ondernemen. Ook digitaal lopen we voorop met onze innovaties, bedrijven en ons digitale ecosysteem. We hebben dus fysiek en digitaal de ruimte.”

Groningen kan daardoor een belangrijke rol spelen in de verdere digitalisering van het MKB, het overheidsapparaat en de maatschappij in zijn geheel. Op al deze gebieden biedt de Groningse digitale sector dan ook zijn kennis, ervaring en kunde aan.

Voor meer informatie over de campagne en de toekomstscenario’s, kijk op welcomeincyberspace.com