Opdrachtgevers gezocht voor Business Processes & Digitalization

Het Groningen Digital Business Centre (GDBC) van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert de Learning Community “Business Processes & Digitalization”. Een Learning Community is een groep van studenten en professionals die samen aan de slag gaan met digitale innovatie voor een opdrachtgever. In deze Learning Community leggen we de focus op het verbeteren, digitaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen. Deelnemende organisaties aan voorgaande edities zijn onder andere RDW, CJIB, Sameen, Friesland Campina, Fijn Wonen, Firda, Martini Ziekenhuis, UniGarant en VR Fryslân. Ben jij de volgende? 

Doel
In de Learning Community worden studenten van de RUG begeleid om kennis en vaardigheden op te doen omtrent procesmanagement en innovatieve technologie, waarna de studenten aan de slag gaan met procesvraagstukken van de deelnemende organisaties. De studenten verdiepen zich in de aangedragen processen, brengen hierover een onderbouwd advies uit en presenteren een digitale oplossing. Deelnemende organisaties worden zo ondersteund in het (verder) ontdekken van het potentieel van digitalisering, en ze maken bovendien kennis met geselecteerde talenten en met de academische expertise van de universiteit. 

Gevraagde bijdrage vanuit deelnemende organisaties
De insteek van deze Learning Community is dat de deelnemende organisatie een (of meerdere) werkproces(sen) aandraagt die de studenten gaan modelleren, analyseren en verbeteren. Idealiter bestaat het bedrijfsproces uit ongeveer 20 tot 40 processtappen, waarbij informatie wordt verwerkt. De deelnemende organisatie wil hierover graag een advies ontvangen, bijvoorbeeld om het proces efficiënter in te richten (knelpunten elimineren zoals wachttijd, hersteltijd, overdracht van informatie, gebruik van verschillende systemen, etc.), te ontlasten van administratie druk of rompslop, kwalitatief beter in te richten (door het verminderen van (de kans op) fouten) of, bijvoorbeeld, inzichtelijker wil maken (real-time status en een audit trail). Deelnemende organisaties formuleren het proces en diens uitdagingen, en dragen bij door inzet van hun tijd. 

Praktische invulling
De bijdrage bestaat uit minimaal drie contactmomenten: (1) een kennismakings-/intake gesprek voor de aanvang van de Learning Community met de supervisors; (2) een bedrijfspresentatie vanuit de deelnemende organisatie en toelichting van het proces en de opdracht voor de studenten; (3) een eindpresentatie door de studenten om de resultaten met de deelnemende organisatie te delen. Het intakegesprek vindt idealiter plaats in december, zodat het proces kan worden voorbereid in januari. De Learning Community start vervolgens in februari. De presentaties worden vervolgens gezamenlijk ingepland: de eerste in april en de eindpresentatie ergens in juni. 

Aanmelden 

Aanmelden kan tot en met vrijdag 13 december door een mail te sturen naar b.baalmans@samenwerkingnoord.nl.