Wanneer organisaties of afdelingen (techniek) fuseren, brengt dat niet alleen organisatorische, maar ook technische uitdagingen met zich mee. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers goed blijven samenwerken en dat technische systemen naadloos op elkaar aansluiten? Tijdens dit event delen experts uit het veld waardevolle inzichten over hoe je succesvol digitale samenwerking en klanttevredenheid waarborgt tijdens fusies. Tijdens de interactieve pauze is er ruimte om ervaringen uit te wisselen.
Hybride digitaal samenwerken bij fusie – de hobbels
Wanneer organisaties fuseren, beginnen ze vanuit bestaande faciliteiten en infrastructuren. Medewerkers werken zoals ze dit al jaren gewend zijn. Maar zoals het gezegde luidt: Rome is ook niet op één dag gebouwd. Hoe kunnen we de grenzen van techniek en de mate van veranderingen die een medewerker aankan, overwinnen?
Remco de Haan neemt je mee in de complexe wereld van technische organisatorische transities. Hij zal de belangrijkste uitdagingen bespreken die cruciaal zijn voor een succesvolle migratie. Laten we samen ontdekken hoe we deze reis kunnen maken met minimale verstoringen en maximale toegevoegde waarde voor de organisatie en haar medewerkers.
Een tevreden klant
Een verandering brengt altijd vragen en incidenten met zich mee. Hoe houd je grip op de incidenten en hoe houd je de klant geïnformeerd en tevreden? Voor deze uitdaging stond onderwijsorganisatie Firda de afgelopen zomer. Door het uitzetten van de juiste acties voor-, tijdens-, en na de migratie en het inzetten van het juiste personeel is het gelukt om niet alleen technisch de migratie af te ronden, maar ook uiteindelijk dat de klant tevreden te maken en te houden. Hotze Buwalda neemt ons mee in dit verhaal en laat zien welke aanpak ervoor heeft gezorgd dat Firda grip hield op de situatie en tegelijkertijd de klanttevredenheid wist te waarborgen. Met concrete voorbeelden en geleerde lessen krijgen we inzicht in hoe je tijdens een verandering zowel de techniek als de klantrelatie goed beheert.