Account en tickets reserveren

Alles wat je moet weten.

Ticket boeken voor een event

In de agenda staan alle events getoond. Bij de events waarbij de reserveringen via Samenwerking Noord lopen, óf wanneer er reservering mogelijk is voor een event én er nog tickets beschikbaar zijn, toont het systeem op de eventpagina de beschikbare tickets.

Account nodig

Om te kunnen reserveren heb je een Samenwerking Noord account nodig. Aan je account worden tickets gekoppeld. Je accountinfo staat los van de geboekte tickets. Ticketinformatie wordt gevraagd onder de noemer ‘Genodigde’. Dit geeft de mogelijkheid om zowel tickets voor jezelf als voor collega’s te bestellen. De tickets worden rechtstreeks naar de deelnemers gestuurd (dus niet naar de accounthouder).

Factuuradres verplicht

Het factuuradres is een verplichting om een account en/of reservering te voltooien. De reden hiervoor is dat veel van onze events niet een vrijblijvende aanwezigheid hebben. Ook al wil je een gratis event bezoeken, dan verwachten we dat je aanwezig bent. Bij een no-show factureren we de volle prijs, waarvoor wij het factuuradres nodig hebben als borgstelling.

Ledentickets en niet-ledentickets

Indien je werkt bij een organisatie die lid is van Samenwerking Noord, kom je in aanmerking voor een ledenticket. We controleren dit aan de hand van je zakelijke e-mailadres. Na de controle ontvang je de tickets per mail. De tickets worden bij aanvang van het event gescand door Samenwerking Noord. 

Er worden ook events georganiseerd waar er geen sprake is van ledentickets. In dat geval gelden de regels die het event aangeeft. Dit kunnen events zijn op persoonlijke uitnodiging of met een vrije toegang voor iedereen.

Meerdere tickets reserveren met één account

Met je account kun je voor meerdere personen tickets boeken. Aan je account worden tickets gekoppeld. De voorwaarde is wel dat het uitsluitend collega’s van dezelfde organisatie zijn (en dus een zakelijk emailadres heeft van dezelfde organisatie als het account). Heb je bijvoorbeeld een account met @rug.nl, dan moeten de genodigden ook een emailadres hebben met @rug.nl. Wanneer dat niet het geval is, wordt het ticket geannuleerd voor de personen die niet het juiste emailadres hebben.

Wanneer ontvang je de tickets?

In het geval van een ledenticket:
We controleren na je reservering:
• Of je werkt bij een lid van Samenwerking Noord aan de hand van je emailadres
• Indien dat niet het geval is, wordt de reservering geannuleerd.
• Indien dat wel het geval is, ronden we de reservering af en ontvang je de tickets per mail.

In het geval van een niet-ledenticket:
We controleren na je reservering:
• Of de betaling is voldaan (bij een betaald ticket)
• Indien dat niet het geval is, wordt de reservering geannuleerd.
• Indien dat wel het geval is, ronden we de reservering af en ontvang je de tickets per mail.

Wie ontvangt de tickets?

De tickets worden per e-mail verstuurd naar de tickethouder. Heb je voor iemand anders besteld, maar wil je toch de tickets inzien of downloaden (bijvoorbeeld als je als secretariaat tickets besteld en deze wilt printen)? Dan kan dat via je account > tickets.

Wat gebeurt er bij no-show?

Bij afwezigheid zonder tijdige afmelding wordt er een factuur gestuurd naar de organisatie waar je werkt, ter waarde van het niet-ledenticket.

Afmelden voor een event

Je kunt je via je account afmelden voor een event. Per mail afmelden is helaas niet (meer) mogelijk.

Betaling is mislukt

Indien de betaling is mislukt annuleren we de reservering. Je kunt dan opnieuw een ticket reserveren.

Betalingsmogelijkheden

Op dit moment kun je betalen met iDeal, Creditcard, Apple Pay en vooraf overmaken. Het is niet (meer) mogelijk om tickets op factuur te reserveren.

Ticket kwijt

Het kan natuurlijk voorkomen dat de mail met ticket die je hebt ontvangen verloren is gegaan. Via je account kunt je altijd opnieuw je ticket downloaden (dit geldt voor de accounthouder).

Wie ontvangt de tickets?

De tickets staan gekoppeld aan je account en zijn daar te downloaden, maar de deelnemer (tickethouder) ontvangt het ticket per mail. 

Gegevens aanpassen

Via je account kun je je gegevens aanpassen.

Meer hulp nodig?

Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op.