De volgende leden en partners van Samenwerking Noord presenteren zich op het Innovatieplein: Royal HaskoningDHV, Bytesnet, TNO, provincie Drenthe, Hanzehogeschool Groningen, CGI, Rijksuniversiteit Groningen, IT Academy Noord-Nederland, Groningen Digital Business Centre (GDBC), ilionx, Qbit, GetThere, Drenthe College, NewNexus, Antea Group/Centric, DUO, Ordina en Data Fryslan. Alle deelnemers aan het plein geven een korte pitch in de vorm van een gezamenlijke innovatiefilm.
Deze grootse happening vindt plaats in het provinciehuis in Groningen; de Statenzaal voor het plenaire deel, het Atrium wordt ingericht voor het Innovatieplein.
Het plein heeft een open, informeel, eenvoudig doch krachtig karakter. De inrichting is gekoppeld aan de pijlers van de Noordelijke innovatieagenda van Samenwerkingsverband Noord-Nederland (RIS, SNN); Gezondheid, Voedsel Zekerheid, Duurzaam energieverbruik & Inzetbaarheid, Human Capital en Schoonwater. Dit zijn de centrale thema’s van de innovatieagenda op gebied van Economie & Samenleving.
Programma
15.45 uur inloop
16.45 uur opening door Fred Hassert
16.55 uur keynote spreker Jan Reinder
17.45 uur korte speech Mirjam Wulfse
17.50 uur innovatiefilm
18.00 uur opening van Innovatieplein tot uiterlijk 20.00 uur incl hapje en drankje
Om 18.00 uur is er ook een workshop in de ‘Koffiekamer’: Employer Branding hoe presenteren organisaties zich als aantrekkelijke werkgever?
In de war for talent is talent het schaarse goed. Voldoende talent voor uw organisatie maakt dat uw organisatie mee kan blijven doen met de nieuwste innovaties en maakt uw bedrijf meer toekomstbestendig. Toch vinden organisaties het nogal moeilijk om zich te presenteren als een goede werkplek voor talenten. Als we advertenties beschouwen dan kunnen we alleen aan het logo het bedrijf herkennen, voor de rest lijken ze allemaal op elkaar. Employer Branding gaat over het succesvol werven van hoogopgeleide talenten en die behouden.. Wat is daar allemaal voor nodig? Tijdens deze presentatie zullen we een tipje van de sluier oplichten. Het is hopelijk de start van een promotie-onderzoek waar we dit verder gaan onderzoeken voor Noord-Nederlandse bedrijven, specifiek in de IT-branche.
Antonia Hein is hogeschool docent International Communication aan de Hanze en gaat als het goed gaat, met dit promotieonderzoek naar Employer Branding in september starten. Wim J.L. Elving is lector Sustainable Communication, verbonden aan EnTranCe en de Hanzehogeschool en heeft in het verleden onder andere onderzoek gedaan naar Employer Branding.
19.50 uur afsluiting
Rond 20.00 uur wordt de Digitale Top en dus ook de ‘Samenwerking Noord Innovatieplein Afterparty’ afgesloten.
Voor wie is deze sessie bedoeld?
Deze kennisbijeenkomst is bedoeld voor iedereen die zich wil laten verrassen door – en kennis op wil doen van innovatieve ontwikkelingen in Noord-Nederland. Er gebeurt namelijk heel veel in onze mooie regio, komt dat dus zien! Het bezoeken van het Innovatieplein is voor iedereen gratis toegankelijk.