Digitaal Samenwerken: Hybride werken, het nieuwe normaal

Terug naar agenda

Dit event is volgeboekt of al geweest. Omdat wij events met 20% overboeken, hanteren wij geen wachtlijsten. Annuleringen zorgen er soms wel voor dat er weer plekken beschikbaar komen. Houd daarom deze pagina in de gaten.

Mail ontvangen wanneer er weer tickets beschikbaar zijn?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Info

Via onderstaande links kunnen we je verder helpen als je vragen hebt over events.

Legenda

Terug naar agenda


7 juli

15:00 – 17.00 uur

Bereid jouw organisatie zich voor op hybride werken ‘na Corona’? Denk mee en ga in gesprek hierover tijdens de interactieve sessie georganiseerd door kennisnetwerk Digitaal Samenwerken. Het onderwerp hybride werken wordt van verschillende kanten belicht. Zowel de techniek en de voorwaarden als het beleid en proces zijn deelonderwerpen. De mindset, die nodig is om het hybride werken tot een succes voor ieder te maken, is een belangrijk element in het slagen van het nieuwe normaal. Een actueel thema waar we allemaal mee te maken hebben of krijgen en waar het zo belangrijk is dat we van elkaar horen en leren. Samenwerken is het sleutelwoord en Samenwerking Noord de plek waar een podium wordt geboden om dit vorm te geven.

Beschrijving

Vorig jaar maart zijn we met z’n allen door de pandemie in een nieuwe situatie terechtgekomen. Aanvankelijk alleen vervelend en lastig, maar inmiddels hebben we van deze slechte situatie ook iets goeds weten te maken. Het heeft ons gedwongen anders te gaan werken, met een enorme digitale boost als gevolg. In zeer korte tijd moesten we wennen aan op afstand werken, beeldbellen en digitaal samenwerken. In het begin zagen we alle hindernissen en voelden we het gemis van fysiek aanwezig zijn. Inmiddels hebben we met elkaar geleerd dat niet alles wat digitaal moest slechter was dan hoe dat voorheen ging. Sterker nog, de verandering is op bepaalde punten omarmd en niet meer weg te denken in ons nieuwe normaal. Met elkaar naar kantoor rijden om daar de telefoon te pakken en naar buiten te bellen is niet meer van deze tijd. Ook twee uren reizen voor één uur vergaderen was vanzelfsprekend, maar is inmiddels achterhaald.

Maar wat betekent dat voor de toekomst? Gaan we alles wat maar kan online doen, kiezen we weer voor 5 dagen per week op locatie of wordt het een mix? En betekent de mix dat je vrije keuzes hebt? Betekent de mix dat er andere middelen noodzakelijk zijn en zal een mix verbetering in kwaliteit zijn? Vragen waar elke organisatie mee te maken heeft.

Op 7 juli willen we het onderwerp hybride werken met elkaar van verschillende kanten belichten.

Programma
15:00
Korte inleiding, introductie en voorstellen

15:20 Break-out sessie, keuze uit één van de volgende onderwerpen:
A. IT gerelateerde uitdagingen (hardware, software, infra etc.)
B. Organisatie transitie (cultuur, mindset en communicatie)
C. Proces en governance

15:50 Pauze

15:55 Terugkoppeling van de break-out sessies

16:20 Casus uit de praktijk: provincie Fryslân
Tjitske Faber, opgavenmanager Innovatie, vertelt hoe de provincie Fryslân zich voorbereidt op de terugkeer naar ‘het nieuwe werken’.

16:50 Afsluiting en vervolg van het kennisnetwerk Digitaal Samenwerken.

Meld je aan, het is digitaal, dus je bent zo ‘binnen’. Heb je een vraag hierover? Neem dan contact op met Albina Vitochina